joi, 16 iulie 2009

Mona Lisa si soft-ul detector de emotii


Zambetul ei a cucerit lumea... s-au nascut ipoteze cum ca ar zambi pentru ca e insarcinata, iar maternitatea ii confera o stare de bine, sau ca ar avea dintii negri pentru ca s-ar fi tratat de sifilis cu siliciu, iar cea mai tare e ca Mona Lisa ar fi fost barbat, un iubit de-al lui Leonardo Da Vinci care s-a imbracat in femeie pentru a poza la realizarea acestui tablou. Cercetatorii, ca doar de aia sunt cercetatori, au dorit sa gaseasca raspunsul la aceasta dilema: DE CE ZAMBESTE MONA LISA? Si au inventat tehnologia care a dat urmatorul raspuns: Gioconda era 83% fericita in momentul in care "a pozat" pentru Da Vinci. Acum ramane ca fiecare om fascinat de acest tablou sa isi imagineze de ce era atat de fericita. Cum parerile sunt impartite, am sa o expun si eu pe a mea. E o femeie banal de normala, pe care pictorul a stiut sa o nuanteze intr-o lumina buna. Lucru care de altfel se intampla si cu multe femie din ziua de azi... Nu au nimic special, insa apar ca mari doamne unde te astepti mai putin...Dar sa trecem peste asta. Are intr-adevar un zambet incremenit, care il incremeneste si pe cel care priveste. E tot meritul artistului, care a pictat tabloul cu ajutorul unei tehnici speciale, numita "sfumato" (fumuriu). Tehnica aceasta ascunde bine colturile gurii, ale fetei, iar expresia Mona Lisei ramane de nedescifrat. Savantii au apelat la tehnologia cu un soft special si au reusit sa recunoasca trairile ei din acel moment. Fericire! Asta au depistat. Se pare ca de soft-ul-minune se poate folosi orice om, bineinteles, daca dispune si de bani sa il achizitioneze, sa vada daca soacra e binedispusa sau nu, daca bunicul e fericit sau amagit, ori daca iubitul este intr-adevar indragostit. Eu una nu mi-as lua niciodata un astfel de aparat. Cu siguranta e mai bine sa nu aflu aceste detalii care mi-ar schimba viata semnificativ...

2 comentarii:

Anonim spunea...

mona lisa zambeste cam fortat...parerea mea.

madalina spunea...

hi hi hi